Anneye 6 yıl erken emeklilik

Emeklilik her çalışanın hayali. Yasalarımıza göre emeklilik için öncelikle prim gerekiyor. Prim şartını tamamlamak için çalışmak ya da kendi işini yapmak dışında borçlanarak gün satın almak da bulunuyor. İşte bu noktada kadınlar ve anneler için özel avantajlar bulunuyor... Doğum borçlanması...

Emeklilik her çalışanın hayali. Yasalarımıza göre emeklilik için öncelikle prim gerekiyor. Prim şartını tamamlamak için çalışmak ya da kendi işini yapmak dışında borçlanarak gün satın almak da bulunuyor. İşte bu noktada kadınlar ve anneler için özel avantajlar bulunuyor...
Doğum borçlanması nedir?
Kadınlar sigorta olduktan sonra doğum yapmışlarsa her bir çocuk için 2 yıl prim satın alabiliyor. Bu primleri emeklilik hesaplarında kullanarak erken emekli olabiliyor.
Doğum borçlanmasında neler değişti? Kimler yararlanıyor?
Doğum borçlanması daha önce 2 çocuk için yapılıyordu ve esnaf yani Bağ-kur kapsamındaki anneler yararlanamıyordu. Borçlanmada çocuk sayısı 3'e çıkartılırken isteğe bağlı da olmak üzere Bağ-Kur'lu kadınlara da hak tanındı. Böylece hangi kurumdan olursa olsun bütün kadın çalışanlar, yani SSK'lı olanlar, kendi işini yapan Bağ-Kur'lular ve memur olan anneler doğum borçlanması yapabiliyor.

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Anneye 6 yıl erken emeklilik 25 Haziran 2026 | 178 Okunma Emekliye yeni ek ödeme 18 Haziran 2026 | 842 Okunma Emekli maaşına 5 formül 11 Haziran 2026 | 673 Okunma Emekliye %19 memura %15 04 Haziran 2026 | 30.410 Okunma Kadınlar için yeni avantajlar devreye girdi! Hem ödenek hem emeklilik 28 Mayıs 2026 | 108 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar