Ömer Lekesiz Yeni Şafak Gazetesi

Neden İstanbul Mushafı?

İstanbul Mushafı’nda, cilt kapağı ve zahriyeden kitabete kadar işlenen 1001 tezyin – tezhipte maruf rumîlerden, geometrik desenlerden yararlanılmasının yanısıra, Mushaf’ın ihtiva ettiği Safavî, Memluk...

07 Mayıs 2022 | 213 okunma

İstanbul Mushafı’nda, cilt kapağı ve zahriyeden kitabete kadar işlenen 1001 tezyin – tezhipte maruf rumîlerden, geometrik desenlerden yararlanılmasının yanısıra, Mushaf’ın ihtiva ettiği Safavî, Memluk, Osmanlı ve diğer devirlerin mimari ve sair eserlerindeki hat ve süslemelerden de yararlanılmıştır.

Sadece Osmanlı üzerinden bakar isek, bunun anlamı şu:

Osmanlı’da 18. yüzyıldan itibaren elyazmasının geriye çekilmesiyle, hüsn-i hat mimari yüzeylere daha çok çıkmış ve dolayısıyla Müslüman sanatları gerilemeye başlamasına rağmen, bu sayede halkın görüşüne daha fazla sunulmuş ve böylece görme zevki daha yaygın hâle gelmiştir.

Öte yandan, avamın dikkatini çeken süslemelerle, havasın ilgisine daha çok mazhar olan hüsn-i hat üzerinden ortaya çıkan ikilik, cami ve Mushaf...

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Bin Kayrevan’dan bir Kayrevan’a 07 Mayıs 2024 | 103 Okunma Ukbe b. Nâfi’nin cehdi 02 Mayıs 2024 | 403 Okunma İslâmî hareketten kavramlar savaşına… 30 Nisan 2024 | 138 Okunma İslâmcılık teriminin siyasî soykütüğü 27 Nisan 2024 | 162 Okunma Siyonazilerin vasıfları 23 Nisan 2024 | 105 Okunma