THY yerli animasyon filmiyle kanatlanıyor

Japon çizgi filmleriyle büyüyen kuşağa Türkiye'de üretilen animasyon filmlerle karşılaşmak şaşırtıcı gelebilir. Sanırım son yıllarda reklam sektörüyle birlikte yapılanlar pek çok...

Japon çizgi filmleriyle büyüyen kuşağa Türkiye'de üretilen animasyon filmlerle karşılaşmak şaşırtıcı gelebilir. Sanırım son yıllarda reklam sektörüyle birlikte yapılanlar pek çok yaratıcı insana cesaret verdi. Bu cesur insanlardan biri de Lighthouse'un kurucusu ve CEO'su Arman Şernaz. Yıllara dayanan deneyim ve emekle bir araya getirdiği ekibin son işi Türk Hava Yolları'nın Uçuş Emniyet filmi oldu. Aslında bu film animasyon filmleri konusunda birçok yerli stüdyoya cesaret verebilir.

YERLİ ANİMASYON STÜDYOLARI
Türkiye'de dizi sektörü ihracat yapan bir sektör haline gelse de animasyon filmi konusunda TRT Çocuk hariç neredeyse tüm kanallar yurt dışından animasyon filmleri ithal ediyor. Dünyada animasyon endüstrisine bakıldığında 2010 yılında 122 milyar dolar olan pazar hacminin, 2017 yılında 300 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. Bu açıdan bakınca böylesine iştah açıcı pazarda animasyon filmi konusunda çaba harcamak çok maliyetli ve riskli. Eğer inatçı, kararlı olmazsanız ve yıllarınızı bu işe vermezseniz, ayakta duramayacağınız kesin. İşte Arman Şernaz inatçı olanlardan, yaptığı animasyon filmlerini anlatırken gözleri parlıyor, heyecanı artıyor. 2008 yılında kurulan Lighthouse Visual Effects, çarpıcı, yenilikçi ve üstün hizmet anlayışıyla kısa sürede bölgedeki en prestijli görsel efekt ve prodüksiyon stüdyolarından biri konumunda. Lighthouse konsept tasarımdan, son çıktı teslim aşamasına kadar olan tüm süreçler için 25'ten fazla uluslararası proje deneyimli artisti ve idari kadrosuyla beraber tasarım, geliştirme, uygulama ve üretim olmak üzere 2D - 3D animasyon, karakter tasarımı, görsel efekt(VFX), dijital illüstrasyon gibi alanlarda uluslararası kalitede işlere imza atıyor.

EN BÜYÜK GÜÇ İNSAN KAYNAĞI
Türkiye'de animasyon sektörünün hala ihracat kalemi haline gelmediğini söyleyen Şernaz, sektörde insan kaynağı yetersizliğine dikkat çekerek şunları söylüyor: "Hem sanat bilgisi hem de üstün teknik yeterlilik gerektiren bir mesleğimiz var. Dizi sektöründen farklı olarak bu alanda yetişmiş insan kaynağımız hem az hem de en iyi olanlarımızı uluslararası şirketlere kaptırıyoruz. Yetiştirdiğimiz artistlerin hatırı sayılır bir kısmı, yurt dışındaki kalitede iş çıkarmaya başladıkları zaman yurt dışına yerleşerek orada çalışmayı tercih etmekte. Lighthouse birçok artist için bu anlamda Türkiye'deki son durak diyebiliriz. Bizler bu noktada yeni yetişen gençlerimizle daha fazla dirsek temasında olmaya çalışıyoruz. Bu konuda 2019 yılı içerisinde iki üniversite ile işbirliği anlaşmaları imzaladık.

DOĞRU BİR YAPIM AKIŞI
THY'nin yeni uçuş emniyet filmi projesinin THY'nin birçok başarılı işine imza atmış olan Innocean Worldwide İstanbul Creative Agency tarafından proje teklifi gelmesi ile başladığını belirten Şernaz, yapım sürecini ise şöyle anlatıyor: "Dünyada, uçuş emniyet filmi gibi önemli prodüksiyonlar; teknolojik altyapı üstünlüğü ve artistik deneyim nedeni ile genellikle yurt dışındaki büyük stüdyolar tarafından yapılıyor. Kreatif yaklaşımımızı ve çözüm yöntemlerimizi içeren bir sunum hazırladık. Teknik yöntem sunarken de kreatif yaklaşım önerirken de mutlaka çok detaylı araştırma yapıp, doğru ve akılda kalıcı, lezzet bırakıcı yaklaşımlara odaklanıyoruz. Kağıt üstünde iyi çalıştığına emin olduğumuz bir projenin yapım aşamasından izleyici ile buluştuğu noktaya kadar da doğru bir yapım akışıyla ilerlediğinden emin olmak istiyoruz."

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Dijital hayata tutunma rehberi 29 Mart 2020 | 66 Okunma Koronavirüse karşı girişimciler çözüm için online buluştu 27 Mart 2020 | 44 Okunma Koranavirüsü oyun oynayarak yenebilir miyiz? 22 Mart 2020 | 25 Okunma Koronavirus dijital dönüşüme zorluyor 20 Mart 2020 | 76 Okunma Evden dijital eğitim rehberi 15 Mart 2020 | 51 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar