Hüsn-i hat ya da aşk ile yazmak

Sanat idraki duyma, görme ve anlama düzeylerinde müştereken gerçekleşir ve hayatın akışı içinde bu düzeylerde meydana gelen farklılaşmalar mezkur idrakte farklılaşmalara yol açar.

Sanat idraki duyma, görme ve anlama düzeylerinde müştereken gerçekleşir ve hayatın akışı içinde bu düzeylerde meydana gelen farklılaşmalar mezkur idrakte farklılaşmalara yol açar.

Bu manada, ilgili düzeyler planında hat sanatında meydana gelen farklılaşmaları kabul etmek zorunda olsak da, salt maddi bir kazanç kapısına dönüşmesi nedeniyle hüsn-i hatta gösterilen yoğun alakanın beraberinde getirebileceği düşkünleşmeyi, sığlaşmayı mazur görmek zorunda değiliz.

Önceki iki farklı yaklaşımdan hareketle yaptığımız eleştirinin nedeni de budur. Elbette “bal tutan parmağını yalar” hükmünce iş yapanın işinden bir menfaat sağlamasına karşı çıkılamaz, ancak balın sadece parmak yalayabilmek için tutulması da ona karşı saygısızlıktır. 

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Şeyh Muhyiddin’den seçilmiş sözler 29 Kasım 2020 | 151 Okunma İslâm sanatları ve estetik terimlerinin sorgulanmasına doğru... 27 Kasım 2020 | 27 Okunma Münâdî olarak hattat 24 Kasım 2020 | 33 Okunma “Yemin olsun neşredip yayanlara” 22 Kasım 2020 | 38 Okunma Hüsn-i hat ya da aşk ile yazmak 20 Kasım 2020 | 29 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar