Ömer Lekesiz Yeni Şafak Gazetesi

İzzet Keribar fotoğraflarındaki dokunsal bakış

Türkiye Fotoğraf Vakfı, yeni yılın ilk sergisini 23 Şubat’ta, İzzet Keribar fotoğraflarıyla açtı. Vakıf binasında 22 Mart’a kadar seyre açık olacak sergiye, Keribar’ın Suriye, Ürdün...

26 Şubat 2019 | 63 okunma

Türkiye Fotoğraf Vakfı, yeni yılın ilk sergisini 23 Şubat’ta, İzzet Keribar fotoğraflarıyla açtı. Vakıf binasında 22 Mart’a kadar seyre açık olacak sergiye, Keribar’ın Suriye, Ürdün, Filistin, Azerbaycan, İran, BAE, Pakistan, Maldivler, Hindistan, Sri Lanka, Nepal, Güney Kore, Çin, Myanmar, Kamboçya, Bhutan, Özbekistan, Tayland, Malezya, Endonezya, Vietnam, Japonya ve Yeni Zelanda’dan ikişer üçer karelik fotoğraflarından oluştuğu için, Doğu’dan Gelen Işık adı verilmiş.

Küratör Murat Gür, sergi kataloğunda, Asya’nın kadim kültürlerini fotoğrafın renk diliyle sunmayı amaçladıklarını belirtirken, Vakıf Başkanı Murat Aydın da, Cumhurbaşkanlığı 2018 Kültür Sanat Büyük Ödülü’nü alan Keribar’ın fotoğraf anlayışındaki farka dikkat çekmiş.

Gerçekten de Keribar’ın bu sergideki fotoğraflarında, kültürlerin çok renkliliğine yapılan vurgunun ötesinde, dokunsal bakış olarak formüle edebileceğimiz özgün bir boyutu keşfedebiliyoruz.

Nedir, dokunsal bakış?

Rahimdeki varlığımız, annemizin varlığına bağlıdır; ne zaman ki doğarız, ancak o zaman müstakil bir varlık hakkını kazanmış oluruz.

Ancak duyularımızın işlevini kazanması ve dolayısıyla varlığımızın bilincine varmamız belli bir zamanı gerektir.

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
İslâmcılık teriminin siyasî soykütüğü 27 Nisan 2024 | 156 Okunma Siyonazilerin vasıfları 23 Nisan 2024 | 94 Okunma Altın Buzağı’dan Kızıl Düveye 20 Nisan 2024 | 262 Okunma Tevradî bir mitin Kur’anî bir kıssa ile tashihi 18 Nisan 2024 | 966 Okunma Musevî bir yasadan Kızıl Düve miti üretmek 16 Nisan 2024 | 347 Okunma