‘Dünyaya neden geldim?’

Dünya sinemasında çok az olan kadın sinema yönetmeni,  İslam alemine gelince neredeyse az bulunan bir kimyaya dönüşüyor. Bu nedenle Müslüman dünyanın kadın sinemacılarını daha bir dikkatle izlemek...

Dünya sinemasında çok az olan kadın sinema yönetmeni,  İslam alemine gelince neredeyse az bulunan bir kimyaya dönüşüyor. Bu nedenle Müslüman dünyanın kadın sinemacılarını daha bir dikkatle izlemek istiyor insan. Nadine Labaki Lübnanlı bir yönetmen. Kuaför ortamında bir araya gelen kadınlar üzerinden toplumsal bireysel nice değerleri, gündelik hayatları anlattığı Karamel filmi epeyce ses getirmişti. 2018 yapımı Kefernahum filmi ise 71. Cannes Film Festivalinde Jüri Özel Ödülünü aldı bile. Daha birçok uluslararası ödül alan, Lübnan tarafından ülkenin Oskar adaylığına seçilen film bu sene de epeyce gündem olup konuşulacak. Film Orta Doğu’nun çocuklarına, kanayan yaramız mülteci meselesine, nüfus artışının köklerine eğilmiş. Neredeyse belgesel diyebileceğimiz kadar doğal bir ortamda mülteci göç dairesinde ve yoksulluğun bin bir çeşidinin kol gezdiği Beyrut’un arka sokaklarında çekilen filmde mekanlar bir bakıma baş rolde.    *** Film bir mahkemeyle açılıyor.

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Üsküdar’da yılın sonu 30 Ocak 2021 | 193 Okunma Üsküdar’da yılın sonu 30 Aralık 2020 | 181 Okunma Üsküdar’da yılın sonu 30 Aralık 2020 | 21 Okunma İş hayatındaki terör 23 Aralık 2020 | 246 Okunma Dünyaya neden 16 Aralık 2020 | 171 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar