“Nâgehân ol şâra vardım”
İslam sanat aklının oluşumu esasında, Kubbetü’s-Sahra örneğinin, onun inşa edilişinden yedi asır sonra Hacı Bayram Velî’nin...
İslam sanat aklının oluşumu esasında, Kubbetü’s-Sahra örneğinin, onun inşa edilişinden yedi asır sonra Hacı Bayram Velî’nin,
“Çalabım bir şâr yaratmış iki cihân âresinde
Bakıcak dîdâr görinür ol şârın kenâresinde
Nâgehân ol şâra vardım ol şârı yapılır gördüm
Ben dahi bile yapıldım taş u toprak arasında”
şeklindeki beyanında yer tutacak olan düşünüş, oluş ve kuruluş kodlarını ihmal ettiğimizde, Fars-Arap, Hind ve Türk-İslam damaları üzerinden dünyayı kat eden İslam sanatının tamamını genel bir ihmale uğrattığımız kadar nebevi bilgi, duyuş, düşünüş ve hafızamızı da ihmale uğratmış oluruz.