Medeniyetçilik ve İslâmcılık

Önceki yazımı, “Tanpınar’a gelince” diyerek bitirmiştim. Sezai Karakoç’un “Bozgunda bir fetih düşü” kuran adam olarak nitelediği Yahya Kemal’in, önceki yazımızda ana hatlarıyla...

Önceki yazımı, “Tanpınar’a gelince” diyerek bitirmiştim. Sezai Karakoç’un “Bozgunda bir fetih düşü” kuran adam olarak nitelediği Yahya Kemal’in, önceki yazımızda ana hatlarıyla zikrettiğimiz medeniyet anlayışında Avrupa medeniyetiyle ilgi ve ilişki düzeyini belirlemek oldukça zordur, çünkü mesele benzer birçok konuda olduğu gibi cesaretli bir hüküm vermeye dayanınca Yahya Kemal’i orada bulmak zorlaşır.

Yahya Kemal’in öğrencisi Tanpınar’ın (v. 1962) bu konudaki duruşu hocasınınkinden çok daha nettir. Onun, bugüne kadar aynı muhteva ve yetkinlikte bir benzeri yazılmamış olan On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi söz konusu duruşu hakkında tek başına delil olarak kullanılabilecek bir ibret levhasıdır. (Dergâh Yayınları, İstanbul 2012)

Yine bu bağlamda Orhan Okay’ın Tanpınar’la ilgili kitabındaki Ankara’da...

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Altın Buzağı’dan Kızıl Düveye 20 Nisan 2024 | 169 Okunma Tevradî bir mitin Kur’anî bir kıssa ile tashihi 18 Nisan 2024 | 913 Okunma Musevî bir yasadan Kızıl Düve miti üretmek 16 Nisan 2024 | 347 Okunma Düve miti Siyonazilerin çirkin emellerini perdeler mi? 13 Nisan 2024 | 129 Okunma Ajan işi bir Gazze protestosu 11 Nisan 2024 | 207 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar