YIKTIN PERDEYİ EYLEDİN VİRAN

Geleneksel Türk Gölge Sanatı’nın başkahramanları Karagöz ile Hacivat’ı hepimiz neredeyse çocukluğumuzdan beri bilir ve tanırız. Son yıllarda popülaritesini yitirmeye başlaması biraz da kurgusunun durağanlığından kaynaklansa bile yerli ve milli sahne sanatlarından birisi olma vasfına halel getirmez.

Her Karagöz-Hacivat oyunun klasik bir girişi ve klasik bir bitişi vardır.  Hacivat’ın “ah bana bir eğlence, yar bana bir eğlence, medeeet” demesiyle oyun başlar. Bu sırada Karagöz ya uyuyordur ya da hastadır ve istirahat halindedir. Hacivat’ın bağırtısına kızıp aşağı doğru seyirtir ve Allah ne verdiyse Hacivat’a girişir. Bu arbede sonucunda Hacivat perdeden kaçarak canını kurtarır ve giriş kısmı sona erer.

Hacivat’ın tekrar sahneye dönüşü ile “muhavere” denilen karşılıklı konuşma bölümü başlar. Bu bölümde Hacivat’ın anlattıklarını Karagöz’ün yanlış anlaması ve onlara yanlış manalar yüklemesiyle mizah oluşur. 

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Yerli ve milli 22 Ocak 2020 | 32 Okunma YIKTIN PERDEYİ EYLEDİN VİRAN 15 Ocak 2020 | 38 Okunma BAŞKAN'A AYAR 08 Ocak 2020 | 30 Okunma HOMO, HOMİNİ, LUPUS 01 Ocak 2020 | 46 Okunma MARKA DEĞERİ 25 Aralık 2019 | 34 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar