Birbirimizi anlamak: “Laikler” ve “muhafazakârlar”... 

2015 yılında kurulan Kamusal Politika ve Demokrasi Çalışmaları (PODEM) dünyayı, ülkemizi, toplumu ve siyaseti anlamak üzere önemli çalışmalar yapıyor. Bugünlerde biraz, Sabiha Senyücel Gündoğar ve...

2015 yılında kurulan Kamusal Politika ve Demokrasi Çalışmaları (PODEM) dünyayı, ülkemizi, toplumu ve siyaseti anlamak üzere önemli çalışmalar yapıyor. Bugünlerde biraz, Sabiha Senyücel Gündoğar ve Aybars Görgülü tarafından hazırlanan “15 Temmuz Sonrası Türkiye’de Laik Kesim: Tartışmalar, Duygular ve Beklentiler” raporu üzerinden bu konuya yeniden eğilmek istedim. 

Ülkedeki “laik kesimin” Türkiye’nin son dönüşümünde yaşadığı evrim ve sıkıntılar üzerinde ben de sıkça yazıyorum. Bu tanımı tırnak içine almamın nedeni, raporda da belirtildiği gibi, bu kesimin homojen olmaması ve çeşitlilik arz etmesi. Rapordan alıntıyla, kümenin içine Kürtlerin bir kısmının, Alevilerin ciddi çoğunluğunun girmesi söz konusuyken, burada etnik ve geleneksel kimlikler daha belirleyici. 

Öte yandan, “laik kesim” tanımı, Türkiye’de yaşayan dindar-muhafazakâr kesimler sanki laik değillermiş gibi bir alt mesaj da vermiş oluyor. Oysa bu da böyle değil. Laikliğin ilk grupta değişime uğrayarak b

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Keşke o kadar basit ve kolay olsa… 26 Eylül 2020 | 198 Okunma Model çok net… 24 Eylül 2020 | 359 Okunma Basit bir tartışma değil… 19 Eylül 2020 | 233 Okunma Beceremedin Macron… 17 Eylül 2020 | 468 Okunma Bana dostunu söyle... 12 Eylül 2020 | 1.967 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar