İmam Hasan (a.s.)
Ehl-i Beyt içinde yer alan Hz. Hasan Efendimiz, Ehl-i Beyt imamlarının da ikincisidir.Hz. Peygamber, Hz. Hasan hakkında, “O ikisi (Hüseyin'i de kast ederek) yeryüzü halkının en hayırlı kişileridir” buyurmuştur. Yine...
Ehl-i Beyt içinde yer alan Hz. Hasan Efendimiz, Ehl-i Beyt imamlarının da ikincisidir.
Hz. Peygamber, Hz. Hasan hakkında, “O ikisi (Hüseyin'i de kast ederek) yeryüzü halkının en hayırlı kişileridir” buyurmuştur. Yine onlar için, "Hasan ve Hüseyin, Benim oğullarımdır. Kim onları severse Beni sever. Kim Beni severse Allah onu sever. Allah kimi severse onu cennete koyar. Kim o ikisinden nefret ederse Benden nefret etmiş olur. Kim Benden nefret etmiş olursa Allah'tan nefret eder. Allah kimden nefret ederse onu cehennemine koyar” buyurarak, sevilmelerini emretmiştir.
Allah Resulü, Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin efendilerimize 'oğullarım' diye hitap ederdi.
Muaviye, “Onlara Peygamber'in oğulları demeyin, Ali'nin oğulları deyin" diye fitne çıkardığında İmam Hasan, Muaviye'ye delil olmak üzere şöyle demiştir: “Allah Resulü, nefislerinden kendisi ile birlikte babamı, oğullarından Benim ile Kardeşimi ve kadınlarından annem Fatıma'yı bütün insanlardan ayırıp çıkardı. Biz, O’nun ailesi, eti, kanı ve nefsiyiz. Biz O’ndanız, O da bizdendir” demiştir.
Bu konuda İbn-i Abbas'dan Resul-i Ekrem'in şöyle buyurduğu nakledilir: “Allah-u Teala her peygamberin zürriyetini kendi sülbünden kılmıştır. Benim zürriyetimi de Ali b. Ebi Talib'in soyundan kılmıştır.”
Hz. Hasan Efendimiz, Ehl-i Beyt'ten olması sebebiyle Tathir ayeti olarak bilinen Ahzab 33'ün yani “Allah ancak ve ancak siz Ehl-i Beyt'ten her türlü çirkinliği gidermek ve sizi tertemiz yapmak ister” ayetinin muhatabıdır.
Tathir ayeti nazil olduktan sonra İmam Ali'nin şöyle dediği rivayet edilir: “Bunun üzerine Resulullah buyurdu ki: 'Ya Ali! Bu ayet Senin, iki torunum Hasan ve Hüseyin ve Fatıma için nazil olmuştur.”