ÇOK OKUNAN YAZARLAR

Nermin Yıldırım: Toplumsal çözülmenin romancısı

Nermin Yıldırım, anlatılarında sizi bellek yolculuklarına çıkarır .

Feridun Andaç
Feridun Andaç Aydınlık Gazetesi
22 Ekim 2018 | 38

Nermin Yıldırım, anlatılarında sizi bellek yolculuklarına çıkarır. Kahramanlarının zihinsel durumları dünle bugün arasındaki gel-gitlerdedir.
Onları örseleyen, yeryüzünde varoluş nedeni olan aile, dolayısıyla anne-baba gerçekliği neredeyse tüm romanlarının odağında yer alır.
O, bize, kırgın ezgin hayatlardan söz eder.
Bırakılmışlık duygusunun ezinci, ufalanan çocukluğun trajedisi salt birer travma yansıması olarak romanlarında yer etmez. İnsanın, zamane insanının yaşadığı ortam/ilişkiler(i), karşılaşıp ettikleri, içte ve dıştaki dünyasının alabora oluşu romanlarının dokusunu oluşturur.
Onun yansıttığı bireysel dünyaların seyrine çıktığımızda, 1970’lerden bugüne yaşadığımız toplumsal çözülmelerin neden/niçinlerini gözleriz.
Yıldırım, yeni romanı “Misafir”de bir anlamda yaratılan o toplumsal yapıda en büyük hasarı alan “aile”yi konu edinir.
Bunu da bir akıl hastanesi, iki ana karakter (Esin-Rikkat) gerçekliğinde yansıtır.
Yıldırım, derinlikle bir dünyanın anlatıcısı olarak çıkar karşımıza bu kez de.
Kendi anlatı labirentinde bir anlatıcıdır. Dahası bunu kurarken büyük bir resmi işler adeta. Kişi/yer/zaman, toplumsal yaşamın gündeş seyri; bütün bunları tümleyen belleğin işaretleri (dün/geçmiş zaman ve yaşanan zaman) onun bu anlatı evreninin renklerini oluşturur.
İlk romanı “Unutma Beni Apartmanı” ve bir önceki romanı “Dokunmadan”ı hatırlarsak; o derinlikle dünyalara bakan/yönelen anlatıcının hikâye anlatma, öykü kurma yetisinin gücünü de görmüş oluruz.
Anlatıcının bu yanı önemlidir. Öyle ki; her bir kurgusunda birçok izleğin altını kalın çizgilerle çizerken; insanın ruhsal dokusun...

Devamını Oku
Diğer Yazıları
DAHA FAZLA SONUÇ GÖSTER