Cemal Reşit Rey’in iki hâtırası

Fazıl Say, muhafazakârlar tarafından Avrupa müzik kültürünü temsil ettiği ve piyano çaldığı için değil, değeri hiçbir şekilde tartışılamayacak bu müziğin arkasına...

Fazıl Say, muhafazakârlar tarafından Avrupa müzik kültürünü temsil ettiği ve piyano çaldığı için değil, değeri hiçbir şekilde tartışılamayacak bu müziğin arkasına sığınarak kendi halkını aşağıladığı için eleştirilmiştir. Halkın yüzde yetmişi kendisinden farklı düşündüğü için Türkiye’nin “Ortaçağ karanlığı”na sürüklendiğini, bu yüzden ülkesini terk etmek istediğini söylediği henüz unutulmuş değil. Ülkesini terk etmemiş olması, hatta yüzde yetmişle barışmak için adım atması ve bu adımın devletin zirvesinden karşılık bulması elbette olumlu bir gelişmedir. Batı müziği 17. yüzyıldan beri hayatımızın bir parçasıdır. Gençler belki III. Murad devrinden itibaren Topkapı Sarayı’nda opera temsilleri verildiğini bilmiyorlardır. Türk musikisinin en büyük bestekârlarından olan III. Selim’in de Topkapı Sarayı’nda opera temsilleri seyrettiği Ruzname’sinde kayıtlıdır. Ama Batı müziğinin Saray’a demir atması için II.

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
‘İkonyum’u Konya yapan dille konuşurdum’ 09 Haziran 2019 | 404 Okunma Cumhuriyet’in ilk yıllarında Ramazan dav 25 Mayıs 2019 | 4 Okunma Müzik, politika ve çağdaşlık 18 Mayıs 2019 | 7 Okunma Ekrem Amca ve ‘Kalem Güzelleri’ 12 Mayıs 2019 | 129 Okunma Minareler ve Ramazan 04 Mayıs 2019 | 14 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar