Bedri Baykam ve bitmeyen dönüşümü

“Bedri Baykam, atölyesinde bulduğu şeylerin hepsini aynı sepette eritip kolajlar yapan, sırf soyut yapan, sırf erotik yapan, sırf acayip enstalasyonlar yapan sanatçı... Yok öyle bir şey. Ben hiçbir şeyim ve her şeyim....

“Bedri Baykam, atölyesinde bulduğu şeylerin hepsini aynı sepette eritip kolajlar yapan, sırf soyut yapan, sırf erotik yapan, sırf acayip enstalasyonlar yapan sanatçı... Yok öyle bir şey. Ben hiçbir şeyim ve her şeyim. Her kılıkla karşınıza çıkarım. Ama her çıktığım kılıkla da işte Bedri Baykam gelmiş dersiniz.” Baykam’ın Bodrum Marina Yacht Club bünyesindeki meRQezart’ta açılan “Metamorfoz” adlı sergisini gezerken Milliyet Sanat dergisinin eylül sayısında Gizem Çetimen’e verdiği röportajda söylediği bu cümleler dönüyor kafamda. 50. yaşını çeşitli etkinliklerle kutlayan Milliyet Sanat’ın desteklediği sergide sanatçının dört farklı serisinden eserler var. Farklı kılıklarda ama “aynı özgürlükçü çizgide” eserler. Atölyesinin DNA’sını paylaştığı “Kayıp Eşyalar Atölyesi”, büyük boyutlu soyut serisi “Hâlâ Islak”, “Beat Kuşağı Graffitileri” serisi ve zaman faktörünü temel alan lentiküler “4D” çalışmaları. Çoğu son üç – dört yılın eserleri, sonuncu “4D”dekiler hariç. Onlar 10-12 yıllık. Toplamına baktığınızda, hem bir değişim - dönüşüm hâli hem eserler arası bir akrabalık duygusu geçiyor insana. Tam da söylediği gibi “İşte Bedri Baykam gelmiş” diyorsunuz. Ama “o hep alıştığımız kılığıyla”...

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Tek kullanmlk hayat 26 Ocak 2023 | 73 Okunma Gidişi de sıra dışı 23 Ocak 2023 | 115 Okunma İki taraf da doğru değilse 19 Ocak 2023 | 70 Okunma Başka neler mümkün? 16 Ocak 2023 | 105 Okunma Güneşli yazlara hasretle 12 Ocak 2023 | 41 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar