ÇOK OKUNAN YAZARLAR

Bir fotoğrafın düşündürdükleri

Evet, bu bir fotoğraf, anlık bir şey ve bir fotoğraf karesinden karakter analizi yapılmaz, yapılmamalı .

Asu Maro
Asu Maro Milliyet Gazetesi
21 Mayıs 2018 | 36

Evet, bu bir fotoğraf, anlık bir şey ve bir fotoğraf karesinden karakter analizi yapılmaz, yapılmamalı. Ama diğer yandan, “güzel ve yalnız” ülkemizin yüz aklarından Nuri Bilge Ceylan’ın son filmi “Ahlat Ağacı”nın Cannes’da ilk kez seyirci karşısına çıkışını görmek istediğimiz anda, önümüze hep o kare düşüyor: Ekip boydan boya kırmızı halıda sıralanmış; Zeynep Özbatur Atakan, arkada yüzü görünen Tamer Levent, Hazar Ergüçlü, bir adım önünde Doğu Demirkol, Nuri Bilge Ceylan, filmin senaristlerinden olan eşi Ebru Ceylan ve aralarında oğulları Ayaz, Murat Cemcir. 

Şimdi kare burada bitiyor olsa sorun yok, zaten Murat Cemcir bitmiş gibi duruyor. Kendisinden sonrasına hafifçe sırtını vermiş, gözlerini karizmatik bir şekilde ufka dikmiş, yanında - daha doğrusu arkasında - kimse var mı, farkında değil. Yani herhalde farkında değil, yoksa filmin oyuncularından, tiyatro ve sinemamızın şahanelerinden Bennu Yıldırımlar’ı tamamen kapatacak şekilde durmazdı diye düşünüyorum, birçok “Kasten yaptı” diyenin aksine. Niye yapsın böyle bir şeyi?
Ama neticede “Ahlat Ağacı” ekibinin kırmızı halı karesine baktığında gördüğün, iki adet “Bu filmin başrol oyuncuları biziz” cümlesinin vücuda gelmiş halleri olarak duran genç adam; Murat Cemcir ile Doğu Demirkol ve önlerine geçtikleri kadın oyuncular. Hele hele Bennu Yıldırımlar, Cemcir’in omzunun arkasından o zarif gülümsemesiyle ancak seçiliyor ve sosyal medyada “Bennu Yıldırımlar sabrı” diye anılan etiketi sonuna kadar hak ediyor. Onun yanında da Özay Fecht var ki o da zaten kadrajın dışında kalmak üzere. 

Devamını Oku
Diğer Yazıları
DAHA FAZLA SONUÇ GÖSTER