Her Müslümanın birinci vazifesi nefsine
uymamaktır. Nefis, insanın en büyük
düşmanıdır.
Sual: Bir kimsenin Cehenneme gitmemesi,
sonsuz azapta kalmaması için ne yapması, nasıl hareket etmesi
gerekir?
Cevap: Her Müslümanın
birinci vazifesi nefsine uymamaktır. Nefis, insanın en büyük
düşmanıdır. İnsanın imanını yok etmek ister. Bundan zevk alır.
Allahü teâlânın ve Peygamber efendimizin emirlerinden ve
yasaklarından birisinin bile doğru, faydalı olduğunda şüphe edenin
imanı gider, kâfir olur. Kâfir, Cehennemde sonsuz yanacak, azap
görecektir. Sonsuz yanmanın, azap görmenin ne demek olduğunu insan
bir düşünse, korkudan uykusu kaçar, yemekten, içmekten kesilir.
Hiçbir dünya zevki gözüne görünmez. Küfrün, inkârın cezası çok
ağır, çok korkunç ise de, küfürden ve günahlardan kurtulmak da çok
kolaydır. Bunun biricik çaresi, imanını tazelemektir. Bunun da en
kolay yolu, her akşam yatarken, üç
kere “Estagfirullahel'azîm” okumaktır.
Manasını düşünerek okumak lazımdır. Manası; “Ya Rabbi,
beni affet” demektir. Allahü teâlâ, tevbeleri kabul
edeceğini vadetmiştir. Yalnız, tevbenin kabul olması için, namaz
borcu ve kul hakkı olmaması lazımdır. Bir namaz borcu olan, bunu
kaza etmedikçe, tevbesi kabul olmaz. Cehennemde yanmaktan, azap
görmekten kurtulmak için, ölmeden evvel namaz borcundan ve kul
hakkından kurtulmak lazımdır. Yapılan hiçbir hayırlı iş, insanı bu
azaplardan kurtaramaz. İbni Teymiyye ve benzerlerinin kurtarır
demesine inanmamalı ve aldanmamalıdır.
***
Sual: Gasbedilmiş veya emanet olarak
bırakılmış malı, parayı kullanmanın, bu mal ve para ile ticaret
yapmanın, kazanç elde etmenin dinimiz açısından hükmü
nedir?
Cevap: Bu konu hakkında
Hadîkada el afetlerinde deniyor ki:
“Başkasının malını ondan izinsiz, zorla
almaya, Gasbetmek denir. Gasp, haram
olduğu gibi, gasbedilen malı kullanmak da haramdır. Başkasının
malını izinsiz alıp, kullanıp, sonra geri vermek, malda ayıp ve
kusur hasıl olmasa bile, haram olur. Kendisine emanet olarak
bırakılan veya gasbettiği malı, parayı ticarette veya başka yerde
kullanıp da, bundan kazanç sağlamak caiz değildir. Kazandığı şeyler
de haram olur. Bunu fakire sadaka olarak vermesi lazım olur.
Birinin malını, parasını şaka olarak da alıp saklamak haramdır.
Çünkü, böylece, başkasını üzmüş oluyor. Başkasına eziyet vermek
haramdır.”