Bir Müslümanın, cünüp veya hayızlı iken camiye girmesi, hatta
içinden geçmesi haramdır.
Sual: Bir Müslümanın cünüpken veya hayızlı iken camiye girmesi,
Kur’ân-ı kerimi tutması ve okuması caiz midir?
Cevap: Bir Müslümanın, cünüp veya hayızlı iken camiye girmesi,
hatta cami içinden geçmesi haramdır. Geçecek başka yol bulamazsa
veya camide cünüp olursa yahut camiden başka yerde su bulamazsa,
teyemmüm edip girer ve hemen çıkar. Cünüp ve hayız hâlinde
bulunanın, Kur’ân-ı kerimi okuması, Mushafı tutması ve Kâbe-i
muazzamayı tavaf etmesi, dört mezhepte de haramdır. Kur’ân-ı kerimi
ve âyet-i kerime yazılı şeyleri abdestsiz tutmak da haramdır.
Yapışık olmayan bir şey içinde, mesela çantada iken tutmak caizdir.
Fatihayı ve dua âyetlerini, dua niyeti ile okuması ve her duayı
okuması haram değil ise de, duayı abdestli okumak müstehabtır.
Tefsirler, Kur’ân-ı kerim gibidir. Başka din kitapları, dua
gibidir.
***
Sual: Dini yazılar bulunan gazete veya benzeri kâğıtları, herhangi
bir şey sarmak için kullanmanın dinen mahzuru olur mu?
Cevap: Fıkıh yazılı kağıtlara bir şey sarmak caiz değildir. Allahü
teâlânın ve Peygamberlerin aleyhimüsselâm isimleri yazılı ise,
bunları silip, sonra bir şey sarılabilir. Fakat, bunlara da
sarmamak layıktır. Çünkü, Kur’ân-ı kerimin harfleri de
muhteremdir.
***
Sual: Üzerinde mübarek yazılar bulunan, halı, hasır gibi şeyleri
yere sermekte mahzur var mıdır?
Cevap: Bu konuda Hadîkada deniyor ki:
“Üzerinde, dokuyarak veya boya ile mübarek yazı bulunan halıyı,
hasırı, seccadeyi yere sermek, üzerine oturmak ve her ne suret ile
olursa olsun kullanmak ve paralar, mihraplar ve duvarlar üzerlerine
yazmak mekruhtur. Bunları duvara asmak mekruh olmaz.” Kâbe-i
muazzama resmi de, yazı gibidir. Resim, nakış bulunmayan seccade
kullanmalıdır.