"Yapmak istediğin gazetecilik ilkelerini tartışmak mı; yoksa
işini muhafaza etmek mi?”
“İkisini birlikte yapamaz mıyım?”
“Hayır!”
Truth/Gizli Dosya’nın konusunu özetleyen en can
alıcı konuşma bu.
Ünlü ankırmen Dan Rather’ın
yapımcısı Mary
Mapes (filmde Cate Blanchett)
ile başı derde girmiş.
Çalıştıkları CBS kanalında, kullandıkları haber kaynaklarına
ilişkin bir soruşturma açılmış. Blanchett-Mary Mapes, soruşturma
heyetinin karşısına çıkmadan önce avukatıyla konuşuyor.
Aralarında üstteki konuşma geçiyor. Ya “iş aktin ya
gazetecilik!” diyor mealen Mapes’in avukatı ve
sözü, “Çalışmak istiyorsan, ilkeleri unut!” demeye
getiriyor.
21. yüzyıl gazeteciliğinin geldiği yer burası.
Yönetmen James Vanderbilt filmi bunun
için yapmış: “Gizli Dosya”; “Dördüncü güç” basının,
bağımsız “güç” olmaktan ne kerte uzaklaştığını
anlatıyor.
‘Muktedir’in avucunda
“Gizli Dosya”, bir ay önceki Roma film festivalinin açılış
filmiydi.
Yönetmen Vanderbilt tanıtım için Roma’ya gelmişti..
Amerikalı yönetmen; İtalya’da kendisiyle yapılan söyleşilerde,
“70’lerin filmleriyle büyüdüğünü” anlattı ve en etkilendiği
filmin o yıllarda “Başkanın Bütün Adamları”olduğunu
belirtti.
“Watergate skandalı” ile Başkan Nixon’u
deviren iki Washington Post gazetecisi,Bob
Woodward ile Carl Bernstein’ın
serüveninden özellikle ilham aldığını söyleyen Vanderbilt; bugün
iktidar-basın ilişkileri açısından tam ters bir noktaya
sürüklendiğimizi vurguluyor.