Doğan Hızlan Hürriyet Gazetesi

Lütfi Özkök’ün ardından

Fotoğrafın şiirsel bir uğraş olduğunu, portre fotoğrafları ile ispatladı. Onu son kez Orhan Pamuk’un Nobel Edebiyat Ödülü’nü aldığı yıl gördüm. Editörü Feridun Andaç beni...

14 Kasım 2017 | 66 okunma

Fotoğrafın şiirsel bir uğraş olduğunu, portre fotoğrafları ile ispatladı.

Onu son kez Orhan Pamuk’un Nobel Edebiyat Ödülü’nü aldığı yıl gördüm.

Editörü Feridun Andaç beni Stockholm’deki evine götürmüştü. Masasının üstü, duvarlar, notlar ve fotoğraflarla doluydu. Dinç görünüyordu.

Ölümünün ardından Dünya Yayınları arasında çıkan iki kitabını yeniden inceledim. Bir kitabının adı Portreler-Türk Edebiyatına Dönemsel Bakış, diğeri de Lütfi Özkök Objektifinden Nobel Ödüllü Edebiyatçılar başlığını taşıyordu.

Portreler’in başında Feridun Andaç, Oktay Akbal, Demir Özlü, Özdemir İnce, Nevzat Çakır, Osman İlkiz’in yazıları yer alıyor.  

Kitabın başında Merih Akoğul’un bir yorumu var:

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Kitabın başkenti Eskişehir 28 Nisan 2024 | 43 Okunma Zeytinburnu Mozaik Müzesi 25 Nisan 2024 | 36 Okunma Yemekle siyasi dönem arasındaki bağlantı 23 Nisan 2024 | 43 Okunma Andante’nin çağrıştırdıkları 21 Nisan 2024 | 29 Okunma Yapı Kredi’de önemli bir sergi: Bir İdealin Peşinde: Atatürk ve Alaca Höyük Sergisi 19 Nisan 2024 | 55 Okunma