Doğan Hızlan Hürriyet Gazetesi

Kapsamlı bir post-empresyonizm sergisi

TOPHANE-İ ÂMİRE’deki Post-Empresyonizm Sergisi, akımın en önemli adlarının eserlerini bir arada sunuyor. Arkas Koleksiyonu’ndan seçme eserlerden oluşan serginin kataloğunun başındaki yazılardan birkaç...

25 Ekim 2018 | 48 okunma

TOPHANE-İ ÂMİRE’deki Post-Empresyonizm Sergisi, akımın en önemli adlarının eserlerini bir arada sunuyor.

Arkas Koleksiyonu’ndan seçme eserlerden oluşan serginin kataloğunun başındaki yazılardan birkaç cümle alacağım.

Lucien Arkas, Önsöz’ünde akımın genel tanımını yazıyor:

“Post-empresyonist olarak anılan cüretkâr ressam kuşağının her bir üyesi Paris’in ilham verici atmosferinde, birbirleriyle etkileşim içinde, kendine has bir ifade biçimi yaratmaya çalıştı.

Birçok Avrupa ülkesinde de etkilerini göstermeye başladı.”

Önsöz’ü Arkas Sanat Direktörü Niko Filidis’in yazısı izliyor.

Yazının başında Pablo Picasso’nun bir sözü var:

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Zeytinburnu Mozaik Müzesi 25 Nisan 2024 | 34 Okunma Yemekle siyasi dönem arasındaki bağlantı 23 Nisan 2024 | 41 Okunma Andante’nin çağrıştırdıkları 21 Nisan 2024 | 29 Okunma Yapı Kredi’de önemli bir sergi: Bir İdealin Peşinde: Atatürk ve Alaca Höyük Sergisi 19 Nisan 2024 | 52 Okunma Hacettepe Üniversitesi’nde Azerbaycan Dili ve Edebiyatı toplantısı 16 Nisan 2024 | 46 Okunma